Followers

Saturday 4 February 2017

6 Senaman Untuk Mencantikkan Punggung

Bagi mendapatkan bentuk badan idaman terdapat 6 senaman yang boleh di amalkan terutama untuk mencantikkan bahagian punggung iaitu Squats, Reverse Lunges, Race Block, Jumping Jack Touch Heels, Kick Back, dan Flatters Jump & Squats.

Squats 


Senaman Squats ini adalah bertujuan untuk melatih kekuatan otot bahagian bawah badan.

Reverse Lunges 


Senaman Reverse Lunges ini bertujuan untuk melatih kekuatan otot di bahagian bawah badan seperti quadriceps, gluteus maximus, hamstrings, dan core muscles.

Race Block


Senaman Race Block ni adalah untuk side tight. Kalau sesiapa ada lemak berlebihan di bahagian side pinggang boleh buat senaman Race Block ni banyak kali untuk rampingkan pinggang.

Jumping Jack Touch Heels


Senaman Jumping Jack Touch Heels ni ada combination of strength and cardio untuk melatih kekuatan jantung.

Kick Back 


Senaman mencantikkan bahagian punggung, Squats, Reverse Lunges, Race Block, Jumping Jack Touch Heels, Kick Back, dan Flatters Jump & Squats, fitness, senaman, workout
Senaman Kick Back


Senaman Kick Back ini bertujuan untuk mencantikkan pinggul dan untuk reposture tulang belakang supaya lurus dan tak bongkok.

Flatters Jump & Squats


Senaman Flatters Jump & Squats ini ada combination of cardio and strength untuk melatih kekuatan jantung. Senaman Squats pula untuk melatih kekuatan lower body part.


dan Flatters Jump & Squats, fitness, Jumping Jack Touch Heels, Kick Back, Race Block, Reverse Lunges, senaman, Senaman mencantikkan bahagian punggung, Squats, workout, sports bra,
Sports Bra


Untuk memastikan tahap kecergasan yang maksima pakaian yang di pakai mesti la sesuai contohnya pemilihan pakaian sukan seperti Sports Bra macam dalam gambar kat atas dan seluar yang betul bagi menyokong posture punggung dan membantu tubuh untuk mendapatkan udara yang secukupnya.

2 comments:

  1. Thanks share.. memang tengah usaha mengecilkan butt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama. Cuba la amalkan 6 senaman untuk mencantikkan punggung ni setiap hari ye.

      Delete